anul 2023 in cifre pentru Master Prod

Anul 2023 în cifre pentru Master Prod

Am intrat într-un nou an.  Este momentul bilanțului și a unor analize pentru anul abia încheiat. Și pentru că analizele se bazează pe cifre să vedem cum arată anul 2023 in cifre pentru Master Prod.

 

Ce putem spune despre anul 2023? Ce au căutat clineții? Ce concluzii putem trage despre direcția în care s-a îndreptat piața de tâmplărie din punctul nostru  de vedere? Ce ar trebui să facem pentru a ne păstra locul într-o piață în continuă schimbare și afacerea noastră să crească?

 

Încercăm să răspundem la aceste întrebări pe înțelesul clienților noștri. Sperăm că astfel le vom veni în ajutor despre ce și cum cu tendințele în termopane.

 

Master Prod în 2023

 

Aluminiu sau PVC ?

Master Prod oferă o gamă largă de produse clienților săi. Analiza va fi limitată în principal la piața de tâmplărie din aluminiu și tâmplărie din PVC cu geam termoizolant. Acestea sunt principalele produse din portofoliul nostru.

Pentru ca un proiect să fie finalizat cu succes, clienții sunt nevoiți să țină cont de mulți factori. Aceștia pot înclina balanța alegerii sistemului potrivit în favoarea unuia sau a celuilalt dintre materiale.

Aluminiul este cunoscut pentru stabilitatea sa structurală și dimensională. De asemenea este cunoscut și pentru rezistența sa la acțiunea factorilor de mediu în comparație cu  profilele din PVC. Clienții pentru care aceste aspecte sunt relevante au ales clar sistemele din aluminiu pentru tâmplărie.

 

Am mai observat că foarte des clienții au solicitat în 2023 profile cât mai subțiri și cât mai puțin vizibile. Tâmplăria  din aluminiu permite folosirea de profile mai subțiri, cu o estetică modernă și contemporană. În plus, arhitecții preferă tâmplăria din aluminiu datorită flexibilității sale în design, în timp ce constructorii preferă ferestrele din aluminiu datorită durabilității lor.

 

Și am mai observat ceva: tendința puternică a clienților de a apela la „arhitectura luminii”. Acesta este un curent în arhitectură care se bazează pe elemente vitrate cu suprafețe mari și foarte mari. Pentru aceste proiecte sunt recomandate sistemele care se bazează pe profile din aluminiu.  Încăperile cu geamuri largi, inundate de lumină naturală, sunt de-a dreptul spectaculoase.

 

Ținând cont de aceste aspecte, în ultimele 12 luni, ponderea tâmplăriei din aluminiu executată de Master Prod a crescut cu 60% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce comenzile de tâmplărie din PVC au scăzut cu 20%.

Anul 2023 in cifre pentru Master Prod ne arată direcția în care se îndreaptă piața de tâmplărie.

   
Importanța performanței energetică a tâmplăriei în anul 2023

Făcând o analiză a activității, comportamentului și cerințelor clienților noștri din ultimul an, ne-am dat seama că aceștia vin din ce în ce mai informați la noi. Sunt conștienți de impactul pe care îl au alegerile lor asupra costurilor și confortului propriu.  Această conștientizare îi determină să aibă o preferință tot mai mare pentru sistemele de tâmplărie cu performanță energetică ridicată. Și asta indiferent că este vorba despre  tâmplărie din aluminiu sau din PVC. Datele arată că clienții sunt din ce în ce mai dispuși să investească în produse/tâmplării care le permit să facă economii pe termen mediu și lung. Această schimbare a preferințelor clienților are implicații semnificative pentru industria tâmplăriei cu geam termoizolant în general (termopane cum spun mulți clienți) și pentru Master Prod în particular, deoarece am fost și suntem nevoiți să ne adaptăm continuu ofertele de produse și strategiile de marketing pentru a satisface această cerere specifică aflată în creștere.

 

De ce performanțele energetice ale unei tâmplării influențează alegerea clienților?

Aceasta se întâmplă în primul rând datorită oportunității de a reduce costurile de încălzire și a schimbărilor legislative.

 

Reducerea costurilor cu încălzirea

Principalul motiv este potențialul de reducere a costurilor pentru realizarea unui mediu ambiental optim în interioarele proprii. În anii anteriori clienții se concentrau pe design, pe estetică, pe sistemele din clasa economică atunci când alegeau o tâmplărie. Pe măsură ce prețurile energiei electrice și a gazelor naturale au crescut, clienții au început să acorde prioritate eficienței energetice în deciziile lor de cumpărare. Investind în ferestre și uși, eficiente din punct de vedere energetic, clienții își pot reduce costurile de încălzire și răcire. Cum? Economisind bani la facturile la energie.

 

Schimbările legislative și eficiența energetică a tâmplăriei

Un alt motiv îl reprezintă schimbările legislative interne și internaționale. În UE, sectorul clădirilor rezidențiale și nerezidențiale este responsabil de aproximativ 40% din consumul total de energie și de aproximativ 36% din emisiile de CO2 în atmosferă. Creșterea anuală a acestor cifre a determinat UE să ia măsuri relevante din punct de vedere tehnic, economic și funcțional în ceea ce privește performanța energetică a clădirilor. Imobilele nu mai pot fi închiriate, vândute sau renovate fără un Certificat de performanță energetică. Cu cât certificarea energetică a imobilului este mai bună, cu atât prețul acestuia poate crește iar o tâmplărie performantă sigur va crește clasa de certificare energetică a clădirii.

Astfel, clienții preferă sistemele de tâmplărie cu performanță energetică ridicată datorită sustenabilității din punct de vedere al mediului înconjurător dar și a cerințelor mai  stricte impuse de lege sau de posibilitățile de a accesa anumite beneficii sau facilități.

 

Tâmplăria cu eficiență energetică ridicată în 2023

Și cum putem convinge că cele de mai sus sunt reale? Bineînțeles prin cifre.

Un prim exemplu: am constatat că, pe parcursul anului 2023, comenzile de tâmplărie pe profile cu adâncime mare și echipate cu geam tripan au fost mai mari cu 40% față de anul 2022. De aici am dedus că avem clienți conștienți de ceea înseamnă o tâmplărie performantă. Geamul tripan are o capacitate de izolare termică superioară față de geamul cu două foi de sticlă.

Un al doilea exemplu:  în 2023 a crescut cu 70% procentul de tâmplărie executată cu geam termoizolant cu baghetă caldă. Aceasta este o baghetă realizată din materiale compozite (slab conducătoare de căldură) și care reduce aproape de zero riscul apariției condensului pe perimetrul suprafeței vitrate precum și a pierderilor de căldură prin acele zone ale tâmplăriei. Și costul ei nu este extraordinar de mare față de cel al baghetei clasice din aluminiu raportat la avantaje. Este clar în ce direcție ne îndreptăm, nu?

Anul 2023 in cifre pentru Master Prod ne ajută să ne stabilim strategiile viitoare.

 

Master Prod în 2024

 

30 de ani de Master Prod

Cum vor influența aceste tendințe activitatea companiei Master Prod? Care sunt direcțiile strategice pe care intenționăm să le urmăm în viitor pentru a menține creșterea și dezvoltarea firmei ținând cont de cele menționate anterior?

De 30 de ani Master Prod oferă clienților exact ceea ce aceștia au nevoie și de aceea am devenit un partener de încredere pentru ei. Și așa vrem să rămânem.

Ne propunem în continuare să oferim sisteme de tâmplărie care corespund cerințelor pieței, astfel încât să putem atrage mai mulți clienți noi. În acest mod ne vom putea crește cota pe o piață aflată în continuă evoluție .

Ne concentrăm pe dezvoltarea și promovarea produselor cu performanță energetică ridicată, sustenabile din punct de vedere al mediului înconjurator. Nu uităm nici partea cu fiabilitatea și spectaculozitatea din punct de vedere arhitectural . Acest lucru înseamnă introducerea de materiale, profile și tehnologii noi care îmbunătățesc eficiența energetică a tâmplăriilor executate dar și a proceselor de fabricație.

 

Cum arată tâmplăria anului 2024?

În 2023 clienții au început să ceară tâmplării moderne și cu funcționalitate diversă. De ce preferă clienții astfel de tâmplării? Păi e simplu: trăim în secolul XXI. Trebuie să lăsăm în urmă tradiționalele uși și banalele ferestre împărțite în doua canate cu deschidere simplă. Ne dorim spații largi care să ne deschidă priveliști ample, astfel încât să rămânem mereu conectați cu natura. Și clienții noștri știu că asta se poate face cu ferestre de mari dimensiuni sau cu uși cu deschideri culisante sau tip armonică realizate din serii consacrate de profile din aluminiu cu barieră termică.

 

Montaje profesionale

Un pas important în a oferi clienților tâmplărie de calitate ar fi montajele cu benzi de etanșare. În anul 2023 am făcut cu 35% mai multe montaje cu benzi de etanșare decât în anul 2022. Ne propunem ca acest tip de montaje să intre în rutina noastră în următoarea perioadă. Avantajele acestui montaj? Degeaba ai dat o căruță de bani pe o tâmplărie performantă dacă montajul nu este unul premium. Tâmplăria montată fără benzi lasă loc curenților de aer rece ceea ce duce la două mari probleme: pierderile de căldură și igrasia. Benzile de montaj etanșează la aer, umiditate și vant și sunt tencuibile. Astfel rosturile de montaj vor fi bine sigilate și clientul are certitudinea că tâmplăria își va îndeplini rolul.

 

Îmbunătățirea proprietăților de izolare termică a tâmplăriei

Anticipând evoluția pieței am introdus în producție în ultima perioadă profilele din aluminiu cu termomodule.  Acestea sunt bare profilate realizate din materiale inovatoare, bune izolatoare termic și care se introduc în interiorul profilelor din aluminiu. Ele funcționează ca o barieră termică suplimentră, astfel mișcorându-se considerabil indicele de transfer termic al elementelor de tâmplărie. Și să nu uităm de profilele cu garnituri mediane de etanșare– un alt element definitoriu pentru o tâmplărie performantă și pe care Master Prod îl oferă de ceva vreme clienților săi.

 

Profile cu proprietăți de izolare superioare

În perioada imediat următoare vom începe realizarea de tâmplării cu deschideri batante și oscilobatante din profile din aluminiu cu adâncime de 90 mm. Am pregătit procesul de fabricație (ștanțe, cuțite de sertizare, freze, etc.) pentru profilele Genesis 90 de la furnizorul nostru Aliplast-Belgia. Aceste profile, cu adâncime mare, îndeplinesc cerințele impuse de Institutul Casei Pasive din Darmstadt pentru tâmplării, respectiv indicele de izolare termică Uw sub 0,8 W/m2K. Este o valoare foarte bună. Și dacă tâmplăria este echipată cu un pachet de geam performant atunci clientul poate sta liniștit. Achiziția lui își va merita banii.

 

Educarea clienților

Nu în ultimul rând ne vom concentra pe educarea clienților cu privire la beneficiile sistemelor de tâmplărie performante și potrivite fiecărui proiect în parte. Clienții trebuie să considere o tâmplărie ca fiind o investiție și nu o cheltuială. Inițial această investiție poate părea mare dar trebuie ținut cont de beneficiile pe termen lung. Costurile inițiale mai ridicate sunt compensate de economiile de energie, de confortul termic și de costurile foarte mici pe termen lung cu întreținerea tâmplăriei. Toate aceste aspecte fac investiția mult mai atrăgătoare.

 

Bazându-ne pe 2023 in cifre pentru Master Prod, vom elabora strategia și direcția de dezvoltare a companiei. Aliniindu-ne ofertele de produse la cerințele și preferințele clienților, cu siguranță Master Prod își va găsi locul pe termen lung într-o  piață în continuă schimbare.

 

Consultanță personalizată

MasterProd logo

masterprod.ro
Trimite-ne mesajul dorit prin Whatsapp

masterprod.ro
Salutare! 👋
Cu ce te putem ajuta? Lasă mesajul dorit și vom reveni cu un răspuns în intervalul 08:00 - 16:00.
Contactează-ne chiar acum
Romanian